Preventivmedel!

Vad använder ni som fött barn för preventivmedel?
Har gått på p-piller (follimin 28 och Yasmin 28) men av follimin gick jag upp jättemkt i vikt av hormonerna och av Yasmin fick jag kramper i armarna!
Tror att hormoner inte e så bra för mig.
Jag vill inte gå upp massa i vikt, absolut inget alls och kramp i armarna klarar jag mig utan!
Har funderat på en kopparspiral, men har läst att blödningarna kunde bli rikligare och det e jag inte heller intresserad av!
Skulle helst av allt slippa mensen... vem skulle inte?
Ska på efterkontroll den 6e å tänkte att jjag skulle funderat ut ngt tills dess!
Jag e så dålig på att komma ihåg att ta piller när jag ska.. förutom på BB efter snittet. Jag längta efter klockslaget!
Skulle sätta in en p-stav en gång, men de visa mig såklart sprutan (om man kan kalla det för det, det såg ut som ett jävla mördarverktyg), och då våga jag inte och ringde å avboka tiden!
Sen dess har jag varit skeptiskt!
Ngn som vet om mini-piller måste tas exakt på klockslaget och om de kryllar av hormoner?

Pusskram/Linnéas mamma

Kommentarer
Postat av: an

Det är inte så farligt att sätta in en p-stav, det kändes inget och går jätte fort. sen slipper man ha mens för det mesta under tre år. Tyckte det var jätte bra.

2010-04-02 @ 17:13:10
Postat av: Vickylina

Jag upplevde inte att ja hade värre blödningar/rikligare av min spiral =)

Tack för igår hade supertrevlig o du ja är också jätteglad v fått kontakt ige. är lika glad efter var gång vi träffats nu så!! =)



Glaaa påsk!

2010-04-02 @ 20:47:06
Postat av: Linda

Hejsan!

Tänkte svara på lite funderingar=)

Ang p-medel så har jag Mini P och jag tar absolut inte dem på exaxt klockslag, utan när jag går o lägger mig, vilket såklart varierar men det är inga problem alls.

Mensen har minskat och kommer mkt sällan:D Tyvärr så vet man inte när den dyker upp...såvida du inte känner det i kroppen, vilket jag gör,så ingen skada skedd,hehe.



Tycker att det fungerar bra med badblöja, solkräm och skugga. Jag tillhör den mindre oroliga mamma sorten och natalie har alltid fixat solen bra!

När åker ni?



Kram

2010-04-03 @ 00:07:07
URL: http://nataliesmamma.blogg.se/
Postat av: ninni

Jag har kopparspiral, är väldigt nöjd. har fått lite kraftigare blödningar än innan men det är hanterbart. Men eftersom du fött barn så har du även möjlighet till en hormonspiral. Denna kostar lite mer (kopparspiralen är gratis) men den håller i 5 år och mensen uteblir i de flesta fall.

Lycka till!

2010-04-03 @ 01:07:17
Postat av: Sofie

Jag har haft p-stav. Är inte farligt att sätta in den. Trots att de ser ut så. Jag svimmar av sprutor men det gick hur bra som helst med den.

Hade mens 1 gång i halvåret och då varade det i 3 dagar

2010-04-03 @ 09:54:17
Postat av: Milo

Jag har samma problem som dig gällde viktuppgång , e så känsligt mot hormoner i olika preventivmedel men dessa p-pillren som jag går på nu fick jag efter jag fått miranda , dom heter Synfase , det är övergrymma! .. :)

P-spruta innehåller väldigt mkt hormoner så är man känslig som man är redan så bör man undvika den .



Hoppas du hittar nått som passar dig :)

2010-04-03 @ 13:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0