Alltid köpa nytt!

Varför ska man tvuunget köpa nya saker hela tiden?
Jag e jättenöjd med vår vagn!
Men det e väl som med bilar, mobiler och sånt.
Man vill byta efter ett tag!
Jag vill inte byta vagn.. men jag vill ändå ha en annan sittvagn sen när det e dax för det!
Hah.. smått förvirrad!

Hur e det med Babyskyddet till bilen?
Linnéas fötter e preciiis innanför skyddet, men om ngn vecka sticker de ut!
Ska man då köpa nytt skydd för nästa storlek?
Vi köpte vårt babyskydd billigt på babyproffsen, 995:-! Som hittat!

Precis som vagnen jag har, så har jag några vänner med likadant babyskydd!



Kan ju ge er tipset, ni som inte har en vagn (eller barn än) att en sån här vagn, med rörliga små hjul där fram e verkligen toppen! Det e så himla lätt att köra den. Man slipper "lyfta" vagnen när man ska svänga!
Dock va det e helvete att köra den när det va snö! Den fastnade hela tiden och ibland ville jag ta ur Linnéa å kasta iväg helvetet :P.
Men när det kommer snö nästa gång så e Linnéa ett år! Då har vi verkligen en ny vagn ;).

Får skryta om hur duktig jag varit idag!
Först kratta jag upp löv å skit ur rabatterna, sen gick jag 1 timmes promenad, sen gjorde jag den mest lyckade Tacopajen EVER! Jag kunde sålt den dyrt!
Sen har jag faktiskt bara suttit på röven hela kvällen!
Förutom klockan tio, då jag diska undan och plocka lite i köket!
Nu funderar jag på om jag ska ge Liten mat å ny blöja, för att sen lägga både maj å henne i sängen!
Ska ut å fiska imorron om det e fint väder.
Ja se inte så chockad ut... JAG ska inte fiska! :)

Pusskram/Linnéas mamma

Kommentarer
Postat av: Em6

Du e duktig:) ses på fredag:) tjarlek <3

2010-04-08 @ 01:09:02
URL: http://www.metrobloggen.se/em6
Postat av: Sofie

De bilbarnstolarna kan du ha längre. De är upp till 13 kg. Vi bytade till större när Tindra Vägde 7,5 för vi tyckte de såg trångt ut.

De säger att de inet spelar npgon roll var fötterna är. Det är huvudet som avgör när man ska byta. Huvudet får inte gå för högt upp. Så jag hade väntat lite, för de som är till dtörre barn är mer sittande än de för små. Kanske inte så brta för ryggen än.

Kram

2010-04-08 @ 12:16:01
Postat av: Milo

Ang babyskyddet , du ska utgå toppen av stolen , huvudet ska vara under kanterna så att säga om du förstår vad jag menar ? , att benen sticker ut innebär inte att den e för liten men därimot är det ju olika detta me hur länge dom kan ha det , vi ska snart byta till juniorstolen som vi hade till miranda , mkt pga keane e så runt så spännet sitter mkt hårt på han hehe ...



Va duktig du varit , tacopaj lät gott ;p ..



Ang vagn , haha välkommen i klubben , jag förbrukade 3 vagnar innan miranda var 1 år o när hon var 2 år hade hon haft sammalagt 6 vagar med sulkyn inräknad hehe ... Denna gången har jag "bara2 bytat 1 gång haha .. vi har dock sittdelen på nu till Keane ( har samma vagn som du ) , men jag tror jag kommer köpa en nya efter sommaren , har hittat en annan jag vill ha hahah ! ...



2010-04-08 @ 13:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0